وبلاگ شخصی مهندس حامد ابراهیمی

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.

طرح تفصیلی شهر رشت پس از 22 سال مورد بازبینی قرار گرفت و ضوابط جدید طرح تفصیلی که مبنای صدور پروانه توسط شهرداری خواهد بود، برای منطقه چهار این شهر، توسط کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی، تصویب و ابلاغ شد. پیش بینی می شود این ضوابط برای سایر مناطق پنج گانه نیز تا پایان سال جاری ابلاغ شود. خلاصه ضوابط طرح تفصیلی جدید که می تواند مورد توجه و استفاده جامعه مهندسین و نیز شهروندان باشد، از لینک زیر قابل دریافت می باشد.

خلاصه ضوابط طرح تفصیلی جدید رشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۷
حامد ابراهیمی

نظرات  (۲)

۱۷ دی ۹۶ ، ۱۶:۴۹ آسیه نصرعابد
طرح جامع از چه تاریخی تبدیل به طرح تفضیلی شد.متشکرم سایت یا پست الکترونیکی ندارم.
با عرض سلام وخسته نباشید جناب ابراهیمی:
با توجه به طرح تفضیلی جدید در صورتی که در یک کوچه 6 متری بافت مسکونی عام زمین های با مساحت 200 و 600 متر مربع باشد هیچ تفاوتی بین این 2 زمین وجود ندارد و هر 2 زمین حداکثر 2 طبقه بر روی پیلوت به صورت قانونی اجازه ساخت دارد درست است؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی