وبلاگ شخصی مهندس حامد ابراهیمی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

این پست حاوی جزئیات نحوه اجرای فضای سبز و پیاده رو معابر مطابق ضوابط طرح تفصیلی شهر رشت، می باشد. رعایت جزئیات مذکور در طراحی پیاده رو معابر توسط شهرداری از مهر ماه سال جاری الزامی است و مالکان موظف به اجرای آن در مقابل پلاک ثبتی خود قبل از صدور پایانکار می باشند. برای دریافت فایل CAD بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

جزئیات اجرایی فضای سبز و پیاده رو معابر (رشت)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۵
حامد ابراهیمی

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.

طرح تفصیلی شهر رشت پس از 22 سال مورد بازبینی قرار گرفت و ضوابط جدید طرح تفصیلی که مبنای صدور پروانه توسط شهرداری خواهد بود، برای منطقه چهار این شهر، توسط کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی، تصویب و ابلاغ شد. پیش بینی می شود این ضوابط برای سایر مناطق پنج گانه نیز تا پایان سال جاری ابلاغ شود. خلاصه ضوابط طرح تفصیلی جدید که می تواند مورد توجه و استفاده جامعه مهندسین و نیز شهروندان باشد، از لینک زیر قابل دریافت می باشد.

خلاصه ضوابط طرح تفصیلی جدید رشت

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۰
حامد ابراهیمی